Drukuj
Kategoria: Zakłada statyczna

Uchwała Nr 49/99

Zarządu Gminy w Brzostku

z dnia 17 czerwca 1999 roku

w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzostku.

        Na podstawie art.30 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym (Dz.U. z 1996 roku Nr 13, póz.74, Nr 58, poz.261, Nr 106, poz.496, Nr 132, poz.622, z 1997 r. Nr 9, poz.43, Nr 106, poz.679, Nr 107, Poz.686, Nr 113, poz.734, Nr 123, poz.775) oraz §5 ust.6 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzostku uchwalonego uchwałą Nr IX/97/99 Rady Gminy w Brzostku z dnia 27 maja 1999 roku, Zarząd Gminy w Brzostku uchwala co następuje:

Zatwierdza się Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzostku  w brzmieniu jak załącznik nr l do niniejszej uchwały.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzostek oraz Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzostku.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Regulamin Organizacyjny

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Brzostku

1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzostku działa na podstawie Statutu GOPS uchwalonego dnia 27 maja 1999 roku uchwałą Rady Gminy w Brzostku Nr IX/97/99 oraz niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.

2. Do zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należy prowadzenie spraw pomocy społecznej, a w szczególności:

3. Bezpośredni nadzór nad działalnością GOPS sprawuje Kierownik Ośrodka a w razie jego nieobecności zastępca kierownika GOPS

4. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej prowadzi swoją działalność w oparciu o roczny plan pracy.

5. Organizacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej:

6. Zadania Kierownika Ośrodka

7. Zadania Zastępcy Kierownika Ośrodka

8. Zadania Głównego Księgowego

9. Zadania pracownika socjalnego

10. Zadania opiekunek socjalnych

- przesłanie łóżka

- zmiana bielizny osobistej i pościelowej

- mycie, kapanie, czesanie, ubieranie chorego

- układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji

- zapobieganie powstaniu odleżyn i odparzeń

- pomoc przy załatwieniu potrzeb fizjologicznych

- pielęgnacja zlecona przez lekarza po uprzednim instruktażu

- obłożnie i ciężko chorym całkowicie samotnym

- obłożnie i ciężko chorym zamieszkałym wspólnie z rodziną

- samotnym niesprawnym wymagającym opieki ogólnej oraz w miarę możliwości innym osobom dotkniętym wypadkami losowymi

- zakupywania art. spożywczych i niezbędnych do egzystencji podopiecznego art. przemysłowych

- zabezpieczenie posiłków w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego

- karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności

- wyjście z chorym na spacery

- utrzymywanie w czystości otoczenia chorego

- dokonywanie bieżących porządków w używanej przez chorego części mieszkania

- utrzymanie w czystości naczyń kuchennych i stołowych

- utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych

- pranie bielizny osobistej

- dbanie o czystość bielizny pościelowej chorego

- palenie w piecu, przynoszenie wody, węgla

- zamawianie wizyt lekarskich, oraz załatwianie recept lekarskich

- załatwianie innych spraw na życzenie chorego

- prowadzenie zeszytu wydatków.

11. Zadania aspiranta pracy socjalnej:

- rodzinnych

- pielęgnacyjnych

12. Zadnia Sekcji Usług Opiekuńczych.

Sekcja usług opiekuńczych sprawuje usługi opiekuńcze etatowe i sąsiedzkie w stosunku do chorych i niepełnosprawnych objętych tą formą pomocy.

Zadania pracownika koordynującego pracą opiekunek chorych:

- przygotowanie dzienniczków

- przygotowanie list wypłat dla pomocy sąsiedzkiej

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej odpłatności za usługi

- pobieranie odpłatności od chorych